söndag 17 februari 2013

Uppläggningsfat

 
 
Gomorron!
 
Läste igenom gårdagens inlägg och började fundera...
Heter det egentligen ett gammalt spillkum eller en gammal spillkum?
Googlade men hittade inget riktigt svar på det.
Så jag nöjer mig med ett gammalt spillkum! :)
 
Igår tog jag en sväng till en loppis som inte brukar
ha så mycket intressant.
Men den här gången hittade jag tre st (likadana)
uppläggningsfat i vitt porslin!
Kunde ju inte motstå dem.
:)
 


 

De hamnade i tallrikshyllan som sitter på lilla
väggen mellan köket och lilla toaletten. :)
 

Önskar Er en fortsatt fin söndag!
 
 
 


6 kommentarer :

Tinas bo sa...

Hade faktiskt aldrig hört ordet spillkum innan jag började blogga och visste inte ens vad det var... hihi
Man lär sig mycket nytt här i blogglandia.. :0)

Superfina uppläggningsfat och de passar såååå bra i din tallrikshylla!!
Ibland har man tur!!!

Ha en mysig söndag
Kram Tina

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fina, passade perfekt där i hyllan. Ha en mysig söndag. Kram Mimmi

Anonym sa...

Så fina och vilken fin tallrikshylla! :)

Kram

Liza sa...

Ja visst är den från Ellos!
Blev väldigt nöjd!
Så fin din tallrikshylla va då!
Alltid bra med porslin o fat! =)

Ha det fint!

Kram Liza

Tillsammans Hemma sa...

Hej.
Vad duktig du är på att fynda på loppis!
Faten passar superbra in hos dig och jag hoppas de blir använda jättemycket.
Eller är du som jag, liksom spar lite på fynden?

Kram från Loo.

skifferhuset sa...

Fin hylla och slagbordet där under! Har ett nästan lika som just nu fått sig en ny färg! ha en fin kväll! Kram Iréne