lördag 2 februari 2013

Latteskål och Loppisfynd

 
 
Hej.
 
En fin latteskål har flyttat hem hit och
hamnade, givetvis, i köket
i min "lilla" samling. :)

Kanske ska erkänna (för Er som inte vet) att detta
bara är hälften av alla skålar jag har.
Den andra högen står på min Redahylla. :)
 
 
 
 
Det är den nedersta skålen på bilden som är ny.
Den har ett helt annorlunda mönster än de övriga och det gillar jag.
Jag hoppas att jag kommer hitta fler sådana i framtiden. :)
 
 
 
 
Tog en sväng till en loppis här i byn idag,
en loppis där man tyvärr inte ofta gör några fynd.
Men idag hittade jag i alla fall ett gammalt fint fat! :)
 
Det är lite vitare än mina övriga.
Men att alla mina fat har olika vita och cremé färger
är bara så charmigt, tycker jag.
Fast det börjar bli lite trångt i tallrikshyllan nu! :)
 
 
 
Idag skiner solen och det är några plusgrader här.
Passade på att ta en underbart skön
promenad med lillan i vagnen!
Gott!
 
 
 
 
 


4 kommentarer :

Tinas bo sa...

Dina latteskålar är bara såååå underbara och den nya är ljuvlig!!
Förstår att du samlar på dem... :)

Härligt fat oxå!!

Stolen har jag haft länge, den var vitmålad och försvann lite bland allt annat... :)
Fönsterluckorna har jag sen förra sommaren. De satt över soffan ett tag..

ha nu en mysig helg, vännen
Kraaaam Tina

Annas röda stol sa...

Så vackra skålar!! Ha en trevlig kväll /Anna

Vita huset 28 sa...

Hahah du o dina skålar! :)
Dom är ju förstås rikigt fina men du har ju ett gäng nu, ska inte några få bo hos mig istället hahah

Oj har du sååå många tattoo! Coolt med den som går hela vägen, klart du måste göra klart den nu. Nån sån stor har inte jag. Den största är en tribal i svanken, ja de har väl alla. Har också 3 stjärnor på ankeln ner på foten ja de har väl också alla. Och så den givna lilla rosen på axeln, check där med :)
Har en liten fjäril i grunden på andra vristen som jag tatuerat över till en större blomma istället. Så 6 synliga fast varit 7 gånger och gjort. Är sugen på en liten symbol bakom örat också. Och sen göra om rosen på axeln till nå mera med blommor som slingrar sig iväg. Men ja de gjorde himla ont på handen så jag är väl igentligen inte så sugen på en ny men man vet väl aldrig ;)

Kram Camilla

Anonym sa...

Så mycket fint, helt underbara bilder.
Ha en skön söndag.
kram
AC