tisdag 1 november 2011

Mys...

Idag har jag varit ledig och då passade jag på att
mysa med mina 3 barn.
Jag tog med mig dom till Vattenpalatset i grannstaden.
Mina 2 stora hade kompisar med sig så dom såg jag ju inte mycket av.
Jag och lillan roade oss i lekbassängen för dom små.
Det var första gången som lillan var på
Vattenpalatset, och himmel vad kul hon hade!!!
(Hon har bara varit på vanligt badhus innan).

Jag skrev ju häromdagen att jag höll på med ett pyssel
på kvällarna och att den nya lampan behövdes till det.
Detta är vad jag pysslar med:
Japp, mormorsrutor!
Det är sååå kul och riktigt mysigt att stitta och virka! :)
Det är första gången jag virkar något (sen skolan) så jag är riktigt stolt. :)
Först tänkte jag göra en filt med bara vita mormorsrutor men det är faktiskt
charmigare med dom här färgglada.
Nästa kanske blir vit.....

Vad pysslar Ni med på kvällarna?

Kram från mig!

P.s
Om någon vill köpa de två skedar som "blev över"
efter utlottningen så är det bara att maila mig.
Carpe Diem och Bon Appetit finns.
Jag kan även stansa på beställning.
D.s

7 kommentarer :

Liza sa...

Va kul med en liten utflykt o vattenlek är ju alltid kul, fast jag sitter helst i bubblet! =)

Vilka fina rutor du gör, lampan va riktigt snygg!

Trevlig kväll!

Kramar Liza

Jenny Oak Fae sa...

Önskar att jag var bra på att virka...mormorsrutor är SÅ fint..!

KRAM, Jenny

Sabelhagens Olivlund sa...

Åh, så fina rutor på din filt! Härliga färger. Snyggt med en vit också, det gör du väl av bara farten:)). Jag kan inte virka, men funderar på att börja sticka något det var länge sedan. Annars läser jag en hel del mysiga och trevliga bloggar på kvällarna. Sedan måste jag erkänna att jag tittar på mycket fotboll på tv...
Kram Maria

Tinis vita hem sa...

Så fint du virkar, det blir en glad filt :)
Jag har stickat pulsvärmare (kommer snart bilder på bloggen).
Ha en fin fortsättning på veckan!
kram Tini

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilken mysig dag ... jag var åter på jobbet idag efter sköna dagar på landet. Men snart lite extra ledig igen.

Jag har också plockat fram både virk och sticknålar efter att inte ha rör dessa på många år!
Jättekul.

Hälsningar monica

Tinas bo sa...

Jösses vilken snygg filt det blir!! Ja nu blev jag verkligen avis!! :)
Supersnygg!!!!
Önskar jag kunde virka..

Kramis Tina

freddesvitahem sa...

Mysigt och fint pyssel du har på G.
själv har jag inget i soffan mer. Men däremot en hel del i källaren.

Du är verkligen duktig på virka mormorsrutor.
Klarar inte det. Bara enkla mössor eller vanliga rutor.
Kramis